PřihlásitPřihlásit

Chrono24 -nápověda a často kladené otázky

Pokud chcete na své dotazy rychle najít odpovědi, uděláte nejlépe, když k tomu použijete naše textové vyhledávání. Alternativně také můžete navázat kontakt přímo s námi.

Hledání na Chrono24

Jak mohu hledat hodinky na Chrono24?
Hodinky odpovídající svým požadavkům najdete na Chrono24 pohodlně přes vyhledávací lištu. Stránka s výsledky vyhledávání navíc nabízí rozmanité možnosti filtrování.

Vyhledávací lišta
Vyhledávací lišta představuje ten nejsnadnější a nejrychlejší způsob hledání. Hledaný pojem se během zadávání pojmu automaticky doplňuje a kompletuje.

Stránka s výsledky vyhledávání
Stránka s výsledky vyhledávání nabízí různé možnosti filtrování. Filtrujte například dle výrobce, modelu, reference nebo dostupnosti. Seznam s výsledky vyhledávání lze kromě toho třídit dle relevantnosti, ceny nebo data vložení.

Kliknete-li na Uložit toto vyhledávání, můžete tím založit vyhledávací příkaz, abyste byli o nových nabídkách informováni formou e-mailu. Bude přitom automaticky uložen také Vámi zvolený filtr.
Jak mohu filtrovat výsledky vyhledávání dle jistých nabídek?
Po provedení hledání nějakého produktu přes vyhledávací lištu můžete výsledek vyhledávání dále omezit filtrem v seznamu výsledků. Filtrujte například dle výrobce, modelu, stavu nebo materiálu. Když kliknete na více, zobrazí se dodatečné filtrovací možnosti. Můžete přitom zvolit více hodnot pro jeden filtr najednou. Chcete-li potom filtr deaktivovat, postačí, když jednoduše odstraníte příslušný háček.

Třídění výsledků přizpůsobíte přes výběrové políčko na pravém horním okraji seznamu. Volit přitom můžete mezi cenou, datem vložení a relevantností. Standardní třídění můžete změnit v položce Nastavení ve své zóně myChrono24.

Koupě hodinek

Chci koupit určité hodinky. Jak mám postupovat?
Existuje několik možností, jak koupit hodinky na Chrono24:

1. Chrono24 Trusted Checkout
Pomocí Trusted Checkout si objednejte hodinky u obchodníka, kterého si vyberete a zaplaťte přes Chrono24. Vaše peníze přitom vložíte na účet důvěrnické správy, kde zůstanou bezpečně uloženy, dokud své hodinky neobdržíte do vlastních rukou. Tým společnosti Chrono24 vždy stojí na Vaší straně a stará se o plynulý nákup. Nabídky Trusted Checkout poznáte na zeleném symbolu Trusted Checkout.

Pro koupi hodinek přes Trusted Checkout klikněte na stránce nabídek na zelené tlačítko Položit dotaz k nákupu a zadejte svou dodací adresu. Poté Vám obchodník zašle individuální nabídku včetně nákladů na odeslání. Přijměte nabídku, abyste mohli zboží objednat.

2. Okamžitá koupě
U „Okamžitá koupě“ si můžete objednat hodinky bez předchozího kontaktovaní obchodníka. Odpovídající nabídky jsou označeny s poznámkou Okamžitá koupě možná.

Pro koupi zboží klikněte na stránce nabídek na zelené tlačítko Okamžitá koupě. Zadejte svou dodací adresu a objednejte si zboží. Poté vložte Vaše peníze na účet důvěrnické správy. Peníze budou vyplaceny obchodníkovi až poté, co jste obdrželi hodinky.

3. Kontaktovat prodejce přímo
Nejsou-li Trusted Checkout a „Okamžitá koupě“ možné, měli byste se na prodejce hodinek obrátit přes kontaktní formulář (tlačítko: Kontaktovat prodejce) nebo telefonicky.
Kdo je mým smluvním partnerem při koupi hodinek?
Vaším smluvním partnerem je ve všech případech příslušný obchodník nebo soukromý prodejce. Vezměte prosím na vědomí, že Chrono24 se nepodílí na samotném procesu prodeje, neboť obchod je realizován mezi kupujícím a prodejcem. Pokud své hodinky budete kupovat od obchodníka, všimněte si prosím příslušné VOP obchodníka. Při koupi hodinek přes Trusted Checkout nebo „Okamžitá koupě“ se Vám zobrazí prodejní podmínky v průběhu procesu koupě.
Jak kontaktuji prodejce hodinek?
U nabídek, pro které je k dispozici Chrono24 Trusted Checkout nebo „Okamžitá koupě“, můžete zboží objednat pomocí zeleného tlačítka Položit dotaz k nákupu, příp. Okamžitá koupě. Pomocí volby Dotazy k těmto hodinkám položte prodejci všeobecné dotazy ohledně nabídky.

U všech jiných nabídek kontaktujte prodejce pomocí tlačítka Kontaktovat prodejce.

Prodejce obdrží Vaši zprávu e-mailem. O době, kdy si zprávu přečte nebo na ní odpoví, nemáme žádnou informaci. Případně jej můžete kontaktovat telefonicky. Telefonní číslo vidíte na stránce nabídky v registru Prodejce.
Z čeho se skládá prodejní cena hodinek?
Prodejní cena hodinek se skládá z různých položek. V první řadě se přitom jedná o samotnou nabídkovou cenu za hodinky. Navíc se může skládat z dodatečných nákladů na balné, pojištění, poštovné nebo daně z přidané hodnoty a daně z dovozu. Výše dodatečných nákladů se může odlišovat v závislosti na tom, zda si své hodinky objednáte od obchodníka z ciziny nebo tuzemska. Kontaktujte obchodníka, abyste obdrželi přesnější informace.
Nabídka pochází ze zahraničí. Na co bych měl/a při koupi dávat pozor a jaké poplatky se vyskytnou?
Cena bývá v inzerátu zobrazována tak, jak ji zadal prodejce. Mohou se proto vyskytnout dodatečné náklady jako celní poplatky, daně, poštovné nebo pojištění.

Ohledně přesné ceny a obsažených nákladů kontaktujte prosím nabízejícího hodinky. Ten Vám může také sdělit, zda celní formality vyřídí spediční služba. Ohledně pravidel platných ve Vaší zemi se prosím obraťte na svůj lokální celní úřad.

Koupě hodinek v rámci Evropské unie probíhá bez cel. V případě dovozu do EU ze třetích zemí, například z USA, se k ceně přidruží nepatrný celní poplatek a daň z dovozu. Kontaktujte prosím celní úřad ve své zemi, abyste obdrželi přesnější informace.
Jaké platební postupy jsou k dispozici?
Každý obchodník rozhoduje sám za sebe, které platební postupy nabídne. Kontaktujte prosím přímo nabízejícího, abyste s ním dohodli podrobnosti ohledně platby. Nabízející někdy vyjmenovává možné platební postupy přímo v textu popisu. Komerční obchodníci s hodinkami dávají při volbě způsobu platby přednost platbě předem formou převodu, jelikož se na rozdíl od plateb kreditní kartou nebo přes PayPal váže s menším počtem dodatečných poplatků pro kupujícího i prodejce. V takovémto případě budou hodinky odeslány teprve po zapsání platby na účet obchodníka. Mějte prosím na paměti, že to může trvat několik dní. Jako alternativa jsou k dispozici realizace plateb přes PayPal, pomocí kreditní karty, osobní setkání na bezpečném místě s platbou v hotovosti nebo použití důvěryhodné služby úschovy peněz před dodáním zboží.

Mnoho obchodníků nabízí své hodinky přes Chrono24 Trusted Checkout. Při Trusted Checkout se uskuteční kompletní realizace objednávky přes Chrono24 - od poptávky zaslané prodejci přes zaplacení až po organizaci možného vrácení zásilky. Tým Chrono24 je Vám přitom kdykoliv k dispozici jako kontaktní partner a postará se o hladký průběh.
Co vypovídá pečeť Trusted Seller o daném obchodníku?
Každého obchodníka na Chrono24 podrobujeme při jeho registraci obsáhlé kontrole jeho totožnosti a serióznosti. Pečeť Trusted Seller propůjčujeme výhradně těm obchodníkům, kteří se na základě zkušeností Chrono24 a uživatelů vyznačují výjimečnou spolehlivostí a důvěryhodností.

Trusted Seller je vždy komerční obchodník s hodinkami, který se zavazuje dodržovat jisté podmínky.K těmto podmínkám mimo jiné patří to, že

  • všechny údaje týkající se jeho osoby a firmy uváděné na platformě a vůči Chrono24 jsou pravdivé
  • obchoduje výhradně s originálním zbožím z důvěryhodných zdrojů
  • uvádí pravdivý stav svého zboží a poukazuje slovem a obrazem na případné existující závady
  • na poptávky zákazníků obdržené prostřednictvím Chrono24 odpovídá zpravidla do 5 pracovních dnů.

Férová realizace obchodu je na prvním místě. Jestliže dojde k neshodám, bude obchodník hledat společně se zákazníkem řešení uspokojivé pro obě strany. Porušení jedné nebo několika z těchto podmínek může vést k dočasné nebo trvalé ztrátě pečeti Trusted Seller nebo – v případě závažných porušení – členství v Chrono24.
Jak se prodejci zobrazí moje e-mailová adresa?
Z důvodů ochrany údajů skrýváme při komunikaci přes náš systém e-mailové adresy kupujících i prodejců. Když tedy kontaktujete prodejce, nebude mu sdělena Vaše soukromá e-mailová adresa, jelikož ji náš systém automaticky anonymizuje.

Pokud jste s prodejcem dospěli k dohodě, může od Vás poptat Vaše kontaktní údaje. Za tímto účelem dostanete přes e-mail odkaz na formulář na naší stránce, jehož prostřednictvím můžete odeslat své kontaktní údaje.

Zde vidíte příklad takovéto anonymizované e-mailové adresy:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Proč jsou e-mailové adresy některých obchodníků anonymizované a jiné nikoli?
Pro prodejce v jistých zemích jsme již zavedli anonymizovaný systém komunikace. V současnosti se e-mailové adresy zobrazují v zašifrované podobě jenom v těchto případech. Již brzy ovšem tento náš systém komunikace rozšíříme na všechny země.

Soukromý prodej hodinek na Chrono24

Jak mám inzerovat hodinky?
Pomocí našeho formuláře vytvoříte inzerát pro své hodinky v několika málo krocích:
  1. Své hodinky podrobně popište. Čím je popis přesnější, tím snadněji najdou případní kupující Váš inzerát.
  2. Připojte k inzerátu až 4 fotografie s různými pohledy na hodinky. Připravte si svůj fotoaparát. Během vyhotovení inzerátu budete vyzváni, abyste své hodinky vyfotografovali ve 2 námi stanovených časech a tyto fotografie nahráli jako důkaz vlastnictví. Tyto fotografie budou později zveřejněny i ve Vašem inzerátu.
  3. Zadejte své osobní údaje.
  4. V posledním kroku byste měli své údaje ještě jednou zkontrolovat a zaplatit poplatek za inzerát.
Kolik stojí inzerát a jaké způsoby platby jsou k dispozici?
Za soukromý inzerát hodinek účtujeme poplatek ve výši 2,85 % z ceny stanovené v inzerátu, nejméně ovšem 5,00 EUR. Za inzerát zaplatíte maximálně 299,00 EUR – je přitom jedno, jak vysoká je cena. Pokud se hodinky neprodají do 6 měsíců, vrátíme Vám celý poplatek. Poplatek za inzerát můžete zaplatit přes PayPal, kreditní kartou nebo převodem. Stav k 10/2015.
Jak přesně funguje záruka vrácení peněz?
Jestliže své hodinky neprodáte do 6 měsíců, vrátíme Vám poplatek za inzerát. Předpokladem pro to je, že Vaše hodinky byly na Chrono24 online po dobu 6 měsíců, nebyly prodány a ještě se nachází ve Vašem vlastnictví. K tomu musíte po uplynutí 6 měsíců do 4 týdnů prokázat, že tyto hodinky ještě vlastníte.
Jak upravím nebo smažu své soukromé inzeráty?
Svoje soukromé inzeráty zpracováváte v zóně myChrono24Moje inzeráty“. Kliknutím na příslušný odkaz můžete své inzeráty pozměnit nebo smazat. Chcete-li provést změnu ceny, výrobce nebo modelu, obraťte se prosím na PrivateSeller@chrono24.com. Mějte prosím na paměti, že jakmile inzerát smažete, bude tento inzerát trvale odstraněn z našich kapacit.
Které platební metody mohu nabízet, když jsem našel kupujícího?
Máte možnost nabídnout kupříkladu tyto možnosti platby: bankovní převod, PayPal, nebo službu úschovy peněz před dodáním zboží. Je nám líto, ale náš servis Trusted Checkout mohou doposud nabízet jedině komerční obchodníci. Důležité upozornění: Zboží odešlete teprve po obdržení peněz a po konečném zápisu částky k dobru na svém účtu.

Pokud se s kupujícím dohodnete na platbě přes PayPal, budete potřebovat e-mailovou adresu jeho PayPal účtu, abyste mu mohli zaslat výzvu k zaplacení. Za tímto účelem musíte přes formulář požádat o kontaktní údaje kupujícího. Odkaz k němu najdete v každé e-mailové zprávě, kterou jste od kupujícího obdrželi přes náš systém.

Máte samozřejmě také možnost předat hodinky kupujícímu osobně. Doporučujeme Vám, abyste si k tomu zvolili chráněné nebo hlídané místo - např. klenotnictví.
Proč se mi jako prodejci nezobrazuje e-mailová adresa zájemce?
Z důvodů ochrany údajů skrýváme při komunikaci přes náš systém e-mailové adresy kupujících i prodejců. E-mailové adresy jsou při tom automaticky anonymizovány. Chráníme Vás tak před lidmi, kteří chtějí naši platformu zneužít za účelem phishingu nebo s cílem jiných podvodných aktivit.

Pokud jste se zájemcem dospěli k dohodě, můžete od něj vyžádat jeho kontaktní údaje přes formulář, abyste obdrželi například jeho poštovní zasílací adresu nebo mu mohli odeslat výzvu k zaplacení přes PayPal. Odkaz k tomuto formuláři najdete v každé e-mailové zprávě, kterou jste od zájemce obdrželi přes náš systém.

Zde vidíte příklad takovéto anonymizované e-mailové adresy:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

myChrono24

Proč bych se měl/a registrovat na myChrono24?

Exkluzivní nabídky
Získejte přístup k nabídkám, které jsou viditelné pouze pro uživatele myChrono24. Během prvních dnů po zveřejnění máte exkluzivní přístup k nabídkám soukromých nabízejících.

Rychleji do cíle
myChrono24 šetří registrovaným uživatelům práci. Nemusíte totiž zadávat potvrzovací znaky a naše automatické doplňování výrazně usnadní hledání hodinek dle Vašich požadavků.

Mějte vždy ty nejčerstvější informace
Díky poznamenaným vyhledáváním Vám už neunikne žádná zajímavá nabídka. Uložte si své vyhledávání a my Vás budeme informovat, jakmile dorazí nové nabídky.

Zůstaňte v obraze
Váš osobní poznámkový bloček Vám umožní zůstat neustále v obraze ohledně atraktivních nabídek.

Pohodlné spravování nabídek
V zóně myChrono24 budete svoje nabídky spravovat centrálně a přehledně.

Snadné opětovné nalezení zajímavých nabídek
Vaše chronografie v myChrono24 automaticky zaznamenává ty nabídky, které jste si naposledy prohlíželi. Díky tomu rychle opět najdete poutavé nabídky.

Jak upravím nebo smažu své soukromé inzeráty?
Své soukromé inzeráty zpracováváte v zóně myChrono24 Moje inzeráty. Kliknutím na příslušný odkaz můžete své inzeráty pozměnit nebo smazat. Chcete-li provést změnu ceny, výrobce nebo modelu, obraťte se prosím na PrivateSeller@chrono24.com. Mějte prosím na paměti, že jakmile inzerát smažete, bude tento inzerát trvale odstraněn z našich kapacit.
Jak mohu upravovat své osobní údaje?
Pomocí své e-mailové adresy (uživatelského jména) a svého hesla se přihlaste do zóny myChrono24. V menu Moje údaje můžete upravovat a uložit své osobní údaje, jako jsou jméno, adresa, telefonní číslo nebo heslo. V zóně Nastavení můžete přizpůsobit nastavení portálu a e-mailu a také zvolit Vámi preferovaný jazyk, v němž chcete dostávat e-maily od Chrono24. Zde se také můžete přihlásit k odběru našeho newsletteru nebo jeho odběr naopak zrušit.

Komerční prodej hodinek

Jak se zaregistruji jako komerční obchodník?
Registrujte se jako komerční obchodník na Chrono24 v několika málo krocích:
  1. Zapište své osobní údaje
  2. Uložte své platební údaje (kreditní karta, v Německu také příkaz k inkasu SEPA)
  3. Odešlete ověřovací doklady
Hned poté již můžete nahrát první nabídky. Ještě předtím, než budou Vaše nabídky zveřejněny, musí Chrono24 nejprve schválit Váš účet obchodníka. Mějte prosím na paměti, že spuštění proběhne teprve po kontrole Vašich údajů a podkladů. Ke kontrole potřebujeme kopie následujících dokladů, které nám zašlete nahráním dokumentů, e-mailem, faxem nebo poštou:
  • Výpis z obchodního rejstříku nebo živnostenský list
  • Prokázání adresy ve formě účtu za telefon, vyúčtování spotřeby elektřiny apod.
Využijte 30 dnů bezplatné zkušební fáze a testujte Chrono24, seč Vám síly stačí.
Jaké cenové modely nabízíme pro komerční obchodníky?
Chrono24 nabízí různé balíčky pro různé potřeby. Jednotlivé balíčky se od sebe liší počtem obsažených nabídek a obrázků na jednu nabídku. Kromě toho mají cenové modely vliv na umístění v seznamu výsledků vyhledávání a na TOP nabídky na domovské stránce Chrono24. Platit můžete buď měsíčně nebo předem za celý rok. Všechny detaily naleznete zde.
Kdo si může objednat balíček Premium a jaké výhody to skýtá?
Balíček Premium nabízíme výhradně těm obchodníkům, kteří jsou na Chrono24 přihlášeni již nejméně jeden rok. Navíc se musí jednat o obchodníka s pečetí Trusted Seller. Předpoklady pro obdržení statutu Trusted Seller a pečeti najdete zde.

Balíček Premium se vyznačuje několika přednostmi. Zvyšuje viditelnost Vašich nabídek na domovské stránce a v seznamech výsledků vyhledávání, navíc můžete vložit více obrázků. Kromě toho budou všechny Vaše nabídky označeny symbolem Premium Seller. Vaše top nabídky budou ve výsledkovém seznamu označeny slovem TOP v obrázku. Na stránce nabídek budou v zóně „Tyto hodinky by Vás mohli rovněž zaujmout“ zájemcům zobrazovány pouze Vaše vlastní nabídky hodinek. Kromě toho budete profitovat z nabídek bez reklamy, protože se vedle Vašich nabídek nebude zobrazovat reklama jiných obchodníků.
Jak vložím svoje nabídky?
Máte možnost buď vytvořit inzerát se svými hodinkami nebo importovat údaje ze své webové stránky.

V zóně obchodníka vytváříte svoje nabídky sami. Za tímto účelem musíte vyplnit formulář Nová nabídka. Náš dotazník Vám pomůže nabízené hodinky rychle a kompletně popsat. Ke každé nabídce můžete, v závislosti na zakoupeném balíčku služeb, zveřejnit od 6 do 16 obrázků.

Import dat z Vaší webové stránky je možný od 25 nabídek a po zařazení do kategorie PRO. Data z Vaší webové stránky se přitom importují plně automaticky a denně se aktualizují.
Proč se mi jako prodejci nezobrazuje e-mailová adresa zájemce?
Z důvodů ochrany údajů skrýváme při komunikaci přes náš systém e-mailové adresy kupujících i prodejců. E-mailové adresy jsou při tom automaticky anonymizovány. Chráníme Vás tak před lidmi, kteří chtějí naši platformu zneužít za účelem phishingu nebo s cílem jiných podvodných aktivit.

Pokud jste se zájemcem dospěli k dohodě, můžete od něj vyžádat jeho kontaktní údaje přes formulář, abyste obdrželi například jeho poštovní zasílací adresu nebo mu mohli odeslat výzvu k zaplacení přes PayPal. Odkaz k tomuto formuláři najdete v každé e-mailové zprávě, kterou jste od zájemce obdrželi přes náš systém.

Zde vidíte příklad takovéto anonymizované e-mailové adresy:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

Expresní prodej

Co je to expresní prodej?
Expresní prodej je bezplatný servis pro soukromé prodejce, kdy své hodinky můžete v průběhu pouhých 6 dnů prodat vybranému okruhu obchodníků. Prodej hodinek funguje na principu „sealed-bid". Obchodníci mají 5 dní k odevzdání nabídky a zároveň přitom nevidí nabídky ostatních obchodníků.
Jak prodám hodinky v expresním prodeji?
  1. Vyhotovte pro své hodinky poptávku v naší aplikaci pro iPhone.
  2. Po aktivaci ze strany Chrono24 mají zúčastnění obchodníci 5 dní k podání nabídky pro Vaše hodinky.
  3. Po uplynutí lhůty pro podání nabídek se můžete do 3 dnů rozhodnout pro některou nabídku.
  4. Jestliže se rozhodnete pro některou nabídku, ukážeme Vám kontaktní údaje obchodníka, jehož nabídku jste vybrali.
  5. Kupní smlouva bude potom uzavřena individuálně mezi Vámi a obchodníkem.
Co se stane, jestliže mi nevyhovuje žádná nabídka?
Nemusíte přijmout žádnou nabídku. Jestliže i nadále chcete své hodinky prodat, můžete je nabídnout kupujícím z celého světa prostřednictvím soukromého inzerátu na Chrono24.
Kolik tento servis stojí?
Servis je pro Vás jako soukromého prodejce kompletně zdarma.
Jak bezpečně odešlu své hodinky?
Chrono24 v současné době nespolupracuje s žádným přepravcem. Známí přepravci s celosvětovou působností jsou např. FedEx, UPS nebo GLS. Informujte se přímo u přepravce ohledně podmínek pro odeslání. Dejte pozor na to, aby byly hodinky při odeslání pojištěny na jejich plnou hodnotu.

Ještě jeden tip: Obchodníci Chrono24 se často velmi dobře vyznají v problematice bezpečného odeslání hodinek. Nechte si kupujícím poradit!
Co se stane poté, co jsem se rozhodl/a pro některou nabídku?
Poté, co jste se rozhodl/a pro některou nabídku, Vám předáme kontaktní údaje obchodníka, takže s ním můžete navázat kontakt. Obchodník současně obdrží Vaše kontaktní údaje. Kupní smlouva bude potom uzavřena individuálně mezi Vámi a obchodníkem. Jestliže se nedohodnete na uzavření obchodu, můžete své hodinky znovu vystavit.
Neobdržel/a jsem nabídku, co mám dělat?
Jestliže jste neobdržel/a žádnou nabídku, můžete sestavit na Chrono24 soukromý inzerát a nabídnout své hodinky kupujícím z celého světa.
Jak funguje platba a odeslání?
Platbu a odeslání si vyjasníte přímo s obchodníkem. Většina obchodníků upřednostňuje platbu teprve po obdržení hodinek. Expresního prodeje se účastní výhradně obchodníci, kteří již několik let úspěšně prodávají hodinky prostřednictvím Chrono24.
Vaše vyhledávání nenašlo žádné shody