117 000 nákupní zkušenosti celosvětově hodnoceny jako výborné
Chrono24 - Česko

Informace pro spotřebitele k umístění výsledků vyhledávání

Organické výsledky vyhledávání

Když uživatel hledá položky na Chrono24, náš vyhledávač mu přednostně zobrazuje ty inzeráty, které jsou relevantní z hlediska obsahu a slibují dobrý zážitek z nakupování. K určení obsahové relevance jsou hledané výrazy zadané do vyhledávacího pole porovnány s názvy a obsahem inzerátů.

Ve druhém kroku je seznam obsahově relevantních inzerátů optimalizován na základě následujících kvalitativních faktorů:

  • Kvalita inzerátu: Preferovány jsou inzeráty s kvalitním popisem a inzeráty s obrázky.
  • Dostupnost položky: Dostupnost ovlivňuje umístění inzerátů.
  • Oblíbenost inzerátu: Preferovány jsou inzeráty, na které uživatelé klikají častěji.
  • Kvalita prodejce: Kvalita prodejce se skládá z následujících faktorů:
    • Spolehlivost při odpovídání na dotazy zákazníků
    • Spolehlivost při vyřizování objednávek
    • Přesnost dodávek
    • Míra úspěšných uzavření obchodu
    • Pozitivní hodnocení zákazníků

Inzeráty od prodejců, kteří inzerují na Chrono24 poprvé, mají dočasně přednost a mají tak vyšší šanci na viditelnost. To platí jak pro inzeráty od nových komerčních obchodníků, tak i od nových soukromých prodejců.

Abychom svým uživatelům zaručili co největší rozmanitost výsledků vyhledávání, vytváříme pro stejně relevantní inzeráty prodejce určitou prostorovou vzdálenost tím, že je mícháme s inzeráty jiných prodejců.

Ovlivnění pořadí třídění

Uživatelé naší platformy mohou upravit pořadí třídění podle svých individuálních potřeb pomocí funkce „Třídit podle“. K dispozici mají následující možnosti třídění:

  • Relevance (třídění popsané výše)
  • Cena vzestupně (cena inzerátu jako nejdůležitější faktor je zohledňována ve vzestupném pořadí)
  • Cena sestupně (cena inzerátu jako nejdůležitější faktor je zohledňována v sestupném pořadí)
  • Nejnovější (upřednostňují se nově zveřejněné inzeráty)
  • Oblíbenost (jako nejdůležitější faktor je zohledňována míra kliknutí)

Upgrady

Kromě obsahových a kvalitativních charakteristik hrají v umístění výsledků vyhledávání roli upgrady, které lze pořídit za peníze a které umožňují dočasně lepší umístění jednotlivých inzerátů.

Komerční obchodníci i soukromí prodejci si mohou zarezervovat příslušné upgrady, kterými si zajistí lepší umístění vybraných inzerátů na určitou dobu a případně pro konkrétní zemi. Takové inzeráty jsou v seznamu výsledků vyhledávání označeny slovem „TOP“ a odlišují se od organických výsledků vyhledávání dalšími vizuálními charakteristikami.

Přímo od Chrono24

Inzeráty našich partnerských společností jsou označeny logem „Přímo od Chrono24“ a odlišují se také vizuálně od organických výsledků vyhledávání.